Lavazza Tarihçesi

Lavazza'nın hikayesi, tüm hikayeler gibi duygulardan, engellerden, önemli değişikliklerden ve Lavazzayı geleceğe taşıyan bir momentumdan oluşur.

Lavazza'nın hikayesi, 1895 yılında Luigi Lavazza'nın Torino'daki Via San Tommaso'da ilk Lavazza mağazasını açtığı zaman başladı.

O, büyük bir girişimcilik, yaratıcılık ve işine olan tutkusuyla tanınan bir adamdı.

Lavazza karışımlarının nasıl ortaya çıktığını biliyor musunuz? Luigi, çeşitli kahve çekirdeklerinin farklı kökenlerini ve özelliklerini keşfetti ve onları karıştırma becerisini öğrenerek müşterilerinin ağız tatlarını tatmin etmek için çalıştı.

Ardından, Brezilya'ya yaptığı bir seyahat sayesinde, büyük değişimlerin yaşandığı bir dönemde kahve sektörünün potansiyelini gördü.

Bugün içtiğimiz Lavazza kahvesi, dünyanın farklı bölgelerinden gelen kahve çekirdeklerinin Luigi tarafından oluşturulan bir karışımının sonucudur.

İşleri geliştikçe, Luigi, 1927 yılında Luigi Lavazza SpA şirketini kurdu.

1927 – KÜÇÜK BİR DÜKKAN'DAN KÜÇÜK BİR İŞLETMEYE

 

Luigi Lavazza Şirketi, Luigi Lavazza, eşi Emilia ve çocukları Maria, Mario, Giuseppe (Beppe olarak da bilinir) ve Pericle'den oluşuyordu. O dönemde şirketin sermayesi 1.5 milyon Lire idi.

Bu yıllar boyunca Lavazza, kahve çekirdeklerinin tüm aromalarını koruyan iki katmanlı kağıttan oluşan Pergamin adlı bir ambalajı uyguladı. Bu, daha büyük miktarlarda kahve almak isteyen aileler için mükemmel bir paketti ve günümüzde hala mağazalarda gördüğümüz Lavazza ambalajına giden ilk adımdı.

1947 – LAVAZZA: İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI SONRASI YENİDEN DOĞUŞ YILLARI

 

1946'da İtalya'nın bir cumhuriyet haline gelmesiyle; Lavazza savaşı ve kahve ambargosu yıllarını atlattı.

1947 yılında Lavazza, Milan'daki Aerostudio Borghi tarafından tasarlanan ilk logosunu gördü. Merkezdeki "A" harfi diğer harflerden daha büyüktü: bu ikonik tasarım özelliği günümüze kadar korunmaktadır.

 

1955 – EFSANEVİ "LAVAZZA BLEND"İNİN YÜKSELİŞİ

 

1955 yılında Beppe'nin oğlu Emilio Lavazza, yenilikçi fikirleriyle şirkete katıldı ve onun katkısıyla efsanevi Lavazza karışımı ortaya çıktı.

"Lavazza Paradiso in Tazza" (Fincanda Lavazza Cenneti) karışımının ilk sloganı gazetelerde göründü ve radyoda yayınlandı.

1957 – LAVAZZA, İTALYA'NIN EN BÜYÜK ŞİRKETİ HALİNE GELDİ

 

İtalya'nın tam bir ekonomik çıkış yakaladığı bir dönemde, Beppe ve Pericle üretimi endüstriyel ölçekte gerçekleştirmeye başlarlar.

Bu süreçte Lavazza, kahve sektöründe İtalya'nın en büyük şirketi haline geldi, bu konumu günümüze kadar koruyarak Avrupa'da lider olmaya hazırlanıyordu.

1959'da Torino Salone del Mobile etkinliği sırasında Lavazza, ilk otomatik bardak makinelerini tanıttı. Boneschi tarafından tasarlanan bu otomatik bardaklar, Lavazza kahveleri hakkında insanlara yeni ve orijinal bir şekilde bilgi vermenin yanı sıra, insanların açık havada bile kahve keyfi yapmasına olanak tanıdı.

Lavazza'nın endüstriyel büyümesi, 1965 yılında Settimo Torinese'de Avrupa'nın en büyük kahve kavurma fabrikasının açılmasıyla devam etti.

1971 - LAVAZZA KRİZİ AŞMANIN YENİ YOLLARINI BULUYOR

 

1970'ler, İtalyan ekonomisi için zorlu bir dönemi işaret etse de, Lavazza hiç durmadı. Krizi aşmanın yeni yollarını buldu ve yenilik ruhuyla ilerlemek için çalışmalar ve araştırmalara katıldı.

Qualità Rossa karışımı, kahvenin lezzetini ve aromasını koruyan yeni vakum ambalajlarında raflarda yerini aldı.

Televizyon renkli yayına geçtikçe, Nino Manfredi 1977'de Lavazza'nın yüzü oldu ve 16 yıl boyunca Lavazza Ambassador olarak kaldı.

 

80'ler – LAVAZZA DÜNYANIN DİĞER İŞYERLERİNE ULAŞIYOR

1982'de Lavazza, Vincennes, Fransa'da İtalya dışında ilk merkezini açtı.

İlk yabancı şubesinin kurulmasının ardından, Lavazza Deutschland GmbH 1987'de Frankfurt'ta kuruldu; buna Lavazza Kaffee'nin 1988'de Viyana'da, Lavazza Premium Coffee Corp'un 1989'da New York City'de ve son olarak Lavazza Coffee UK LTD'nin 1990'da Londra'da kurulması eşlik etti.

Bu yıllar boyunca Emilio Lavazza, Avrupa Kavrulmuş Kahve Birlikleri Federasyonu'nun (EUCA) başkanlığını yaparken şirket, tüm Avrupa'yı iç pazar olarak görmeye başladı.

Aynı zamanda, Lavazza PR çalışmaları da uluslararası alana yayıldı ve ilk kampanyalarını yabancı televizyon ve basında başlattı. Lavazza'nın iletişim stratejisi, baştan itibaren İtalyan otantikliğini ve premium kahveyi birleştirdi.

90'lar – LAVAZZA'NIN HEVESLERİ YENİ İFADE BİÇİMLERİ BULUYOR

 

 

 

Emilio Lavazza, sanat ve tasarım tutkusunu Beppe Lavazza'dan miras aldı ve 1995 yılında Armando Testa ile olan dostluğu ve işbirliği, beşinci Lavazza logosunun oluşturulmasına yol açtı.

Bourbon ve Suerte markalarını satın aldıktan sonra, Lavazza 1992'de Gualtiero Marchesi karışımını piyasaya sürdü. Bu, büyük şeflerle devam eden bir işbirliğinin ilk adımıydı.

1993'te ilk Lavazza Takvimi doğdu. Bu proje, Giuseppe Lavazza ve Helmut Newton arasındaki bir buluşmadan kaynaklandı. Takvim siyah beyazdı, Paris ve Monte Carlo'da çekildi ve Torino merkezli şirket ile kahve arasındaki derin bağı ifade ediyordu.

2004 - LAVAZZA'NIN SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNE OLAN BAĞLILIĞI

 

Giuseppe e Pericle Lavazza Vakfı, bir Sivil Toplum Kuruluşu olarak doğdu ve kahve üreten ülkelerde yaşam koşullarını iyileştirme misyonuyla faaliyet göstermektedir.

Aynı yıl içinde, şirketin sürdürülebilirlik taahhüdünün kalbi olan ¡Tierra! karışımını piyasaya sürüldü.

Bu önemli girişim aracılığıyla Lavazza, sekiz ülkede 3.000'den fazla çiftçinin yaşam koşullarını kademeli olarak iyileştirdi, ekonomik büyümeyi teşvik etti, yaşam standartlarını artırdı ve yeni, daha sürdürülebilir ve karlı tarım tekniklerini tanıttı.

Steve McCurry, bu projeye Honduras, Kolombiya ve Peru'da başlamış olsa da, şu anda altı ülkeye yayılmış olan bu projede fotoğraflamasını gerçekleştirdi.

2012 - SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU SOMUT SONUÇLAR GETİRDİ

 

 

 

2012 yılında şirket, sürdürülebilirliğe olan taahhüdünü ilan etti ve Ürün Yaşam Döngüsü (Life Cycle Assessment) metodolojisini kullanarak, ana ürün ve hizmetlerinin çevresel performansını değerlendirmek için bir yolculuğa çıktı. Bu değerlendirme, aşağıdaki unsurları içermekle birlikte bunlarla sınırlı değildir:

  • Ham maddeler
  • Kahve işleme yöntemleri, menşe ülkelerde ve İtalya'daki fabrikalarda
  • Ambalaj
  • Kahve makineleri
  • Ham maddelerin yanı sıra bitmiş ürünlerin taşınma yöntemleri
  • Kullanılmış ürünün bertarafı.

Lavazza, Lavazza ¡Tierra! projesini kurdu. Bu proje, aynı zamanda Brezilya, Hindistan, Peru ve Tanzanya'ya da uzanan, giderek artan sayıda kırsal çiftçi ve topluluğu içeren bir projedir.

2015 - LAVAZZA 120. YIL DÖNÜMÜNÜ KUTLADI

2015 yılında, İtalyan espresso, Uluslararası Uzay İstasyonu'na taşındı. İtalyan Uzay Ajansı (ASI) ile birlikte Lavazza ve Argotec, uzayda kullanılan ilk kahve makinesi olan ISSpresso'yu geliştirdi. Bu, Thierry Le Gouès'in 2004 takviminde kahveyi uzayda tasvir ettiği bir rüyanın gerçekleşmesiydi.

2015 takvimi, Slow Food ile birlikte yapılan ve Steve McCurry tarafından tasarlanan, Dünya'nın Savunucuları'nın günlük kahramanlık hikayelerine bir fotoğraf yolculuğudur: Afrika'daki projelerini cesaretle, gurur ve özveriyle savunan kadın ve erkeklerin 12 portresini içeriyor.

Lavazza, 2015 yılında ilk Sürdürülebilirlik Raporu'nu yayımlayarak, Grup'un entegre Kurumsal Sosyal Sorumluluk (CSR) yaklaşımını tüm iş alanlarına tanıttı. Aynı dönemde Lavazza, Arabica kahvesinin genomu üzerine araştırmayı finanse etti.

2016 - LAVAZZA FRANSA'YA GENİŞLİYOR

2016 yılında Lavazza, Fransız kahve perakende pazarının lideri olan Carte Noire'u satın alır ve Lavérune üretim tesisini entegre eder. Bu sonuç olarak, Fransa Lavazza Grubu için İtalya'dan sonra ikinci en önemli pazar haline gelmiştir.

2017 - LAVAZZA B2B SEKTÖRÜNE GENİŞLİYOR

2017 yılında Lavazza, Milan'daki Piazza San Fedele'de ilk Lavazza Flagship mağazasını açar.

Bu dönemde Lavazza, kahve sektöründe birkaç uluslararası şirketi satın alarak daha da genişler. İlk olarak, Kuzey Amerika'da organik kahve sektöründe lider olan bir Kanada şirketi olan Kicking Horse Coffee'yi satın alır, ardından OCS sektöründe faaliyet gösteren bir Fransız şirketi olan Espresso Service Proximité'yi ve son olarak kapıdan kapıya dağıtım ve espresso kapsül sistemlerinin satışında uzmanlaşmış bir İtalyan şirketi olan Nims'i satın alır.

Aynı yıl içinde Lavazza Grubu, Invermere üretim tesisinin entegrasyonunu gerçekleştirdi ve resmi olarak Birleşmiş Milletler'in 2030 Ajandası'nda belirlenen 17 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi'ni gözlemleme taahhüdünü imzaladı.

2018 - LAVAZZA İTALYA VE YURTDIŞINDA BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR

 

Nisan 2018'de, yeni Nuvola Lavazza merkezi açıldı. Bu bina, Lavazza'nın kurulduğu şehir Torino'da bulunan ve günümüze kadar Grubun küresel statüsünün fiziksel bir göstergesi olarak kalan bir yapıdır.

Bu yıl içinde Lavazza, Avustralya şirketi Blue Pod Coffee Co.'yu satın alır. Blue Pod Coffee Co., OCS kanalı aracılığıyla espresso sistemlerinin dağıtımında uzmanlaşmıştır. Ayrıca, Mars Drinks işini satın alır ve şimdi Lavazza Professional olarak bilinir. Flavia ve Klix sistemleri sayesinde, bu girişim sonradan Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa ve Japonya'daki OCS ve otomat sektörlerinde önemli bir pazar pozisyonunu işgal eder.

Bu satın almaların bir sonucu olarak, Lavazza'nın üretim sistemi, Birleşik Krallık'taki Basingstoke ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Westchester'da üretim tesislerini içerecek şekilde genişler.

2019 - LAVAZZA BÜYÜK BİR KÜRESEL GRUBA DÖNÜŞÜYOR

İtalya dışında elde edilen cironun %70'ine sahip olan Lavazza'nın 2019 mali tabloları eşsiz tarihi sonuçları ortaya koyuyor: gelirler %18 artarak 2.2 milyar Euro'ya ulaşıyor ve net kar %45 artıyor.

2020 - LAVAZZA KARBON NÖTRALİTEYE DOĞRU YOLCULUĞA BAŞLIYOR

2020 yılında Lavazza, Yum China ile iş birliği yaparak Şanghay, Çin'de ilk Lavazza Flagship mağazasını açtı.

Aynı zamanda, 2020'de "Roadmap to Zero"nun başlatılmasıyla Lavazza Grubu, 2030 yılına kadar karbon ayak izini nötrleme hedefini gerçekleştirmek için çevresel sürdürülebilirlik stratejisini güçlendirdi.

 

2021 – KÜÇÜK BİR ZANAAT İŞLETMESİNDEN ENDÜSTRİ DEVİNE

 

Turin'un tarihi kalbinde bir asırdan fazla bir süre önce açılan küçük kahve dükkanının aynı değerlerini korurken, Lavazza Grubu günümüzde dünya genelinde 4,000'den fazla çalışana, 6 ülkede 9 üretim tesisi ve 140'tan fazla ülkeye ihracata sahiptir.